dimarts, 15 de maig del 2007

Interactuar


Al meu parer, sí que és important tenir una bona relació amb els companys, però en cap cas no és determinant. Expliquem-ho:

Si en un curs de llengua tens una bona relació amb els companys, sempre tindràs més ganes d'anar-hi, i en aquest sentit, potser t'assegures un grau d'assistència més alt. D'altra banda, l'aprenent hi anirà de bon humor i amb bona predisposició, per la qual cosa serà més fàcil proposar activitats, que la gent estigui receptiva i que tinguin ganes de treballar. Sobretot en treballs en grup, no se sentiran tan cohibits i podran treballar millor. Tot el que dic és vàlid per a classes per a adults, els nanos i nanes són un altre món. Si coneixes l'altra gent i hi tens relació extra-acadèmica, potser fins i tot us podeu endur el tema de treball fora de les aules, que és el que ens passa a molts de nosaltres, que encara parlem de feina quan estem celebrant que l'any que vé, a aquestes altures, i si tot segueix com fins ara, serem tots uns llicenciadets!!!




2 comentaris:

Àlex Fernàndez Bourdiol ha dit...

En el teu comentari dius que és important, però no pas determinant, tot i que no entres en aquest darrer punt.

Jo opino igual com tu: crec que es tracta d'un factor important que juga a favor del "benestar" de la classe, però que en tot cas no influeix -o no hauria d'influir-hi, llevat de casos extrems- en l'evolució de l'alumne/a.

La meva opinió és que aquells/es que el considerin un factor cabdal cauen en l'error de mirar-s'ho tot des d'un punt de vista massa humanista o socialista (i ara parlo de teories lingüístiques i psicològiques, no pas d'eleccions municipals).

Se m'acut que avui dia potser fins i tot és més important la relació alumnat-professorat, vistos els casos lamentables d'agressions a mestres per part de la seva pròpia audiència (malgrat que entre companys/es també n'hi hagi!).

Cristina Borrell ha dit...

Doncs penso com tu. Quan dic que és important, però no determinant, vull dir que clar que està bé tenir una bona relació amb els companys de classe, per tot el que dic al post; però que si no em cauen tant bé no deixaré d'aprendre la llengua. No els necessito, crec, com a condició sine qua non per aprendre llengües.

Comparteixo el que dius sobre la relació amb el professor. Es important que entre el professor i l'alumne hi hagi alguna connexió, perquè així si l'alumne no entén alguna cosa sempre se sentirà més segur per preguntar-li. A més, l'alumne no es posarà tant de culs a l'hora de classe si el professor li cau bé.

Ara no intentem anar tots de simpàtics, sisplau!